انواع پخش مویرگی در صنعت پخش نرم افزار

پیشتر با اهمیت پخش مویرگی در بازار و البته صنعت پخش نرم افزار صحبت کردیم و همچنین کمی با همیت آن آشنا شدیم. و چند نکته طلایی نیز برای آن پیشنهاد دادیم.
در این مقاله قصد داریم سراغ انواع پخش مویرگی برویم. به هر حال هر چیزی که در این دنیای امروزی حیات دارد به یک علت است. چرا که نیاز کسانی را برطرف میکند. از  طرف دیگر یکی از ویژگی های دنیای امروز این است که هر چیزی در حالت تخصصی آن قرار دارد. از روی دیگر  تخصصی به چندین معنی مختلف می تواند کاربرد داشته باشد. یکی از مهمترین این معناها این است که هر چیز تخصصی به چند شاخه و زیر شاخه تقسیم می شود. از این رو می توانیم به راحتی به این نتیجه برسیم که پخش مویرگی در صنعت پخش نرم افزار نیز به نوعی دارای انواع مختلفی می باشد.
اما بهتر است قبل از شروع بحث به عنوان یک مقدمه خلاصه ای از کلیت پخش مویرگی برای کسانی که از آن اطلاعاتی ندارند بگوییم. پخش مویرگی همانطور که از نامش پیداست، از قسمتی از عملکرد سیستم خون رسانی بدن انسان و احتمالا سایر حیوانات، الگو برداری کرده است. این الگو برداری به این شکل بوده است که میزان مصرف اعضا بدن ( مشتری ها ) اهمیت چندانی ندارد، بلکه مهم این جاست که که خون و اکسیژن به تمام اعضای بدن برسد. از جمله دورترین و کوچکترین آن ها. بنابراین در پخش مویرگی نیز باید به این نکته توجه داشت که میزان مصرف مخاطبان تنها می تواند میزان تنومندی مویرگ ها را نشان دهد و نمی تواند در وجود یا عدم وجود پخش مویرگی نظری داشته باشد. گاهی این موضوع با سایر انواع پخش ها قاطی می شود، از این رو حتما به این موضوع دقت داشته باشید. چرا که شاید تنها دلیل متمایزکننده پخش مویرگی از سایر انواع پخش همین داستان می باشد.
حال با این مقدمه و پیشفرض سراغ انواع پخش مویرگی خواهیم رفت تا بدانیم چه مدل هایی را می توانیم برای این مفهوم در نظر بگیریم. با ما همراه باشید.

انواع مدل های پخش مویرگی

اما همانطور که گفتیم برای پخش مویرگی می توان انواع مختلفی را در نظر گرفت. اصلی ترین این مدل ها و پایه ترین آن ها، سبک قدیمی و سنتی آن است. به این معنی که برای تمام محلات و منطقه ها نیازهای یکسانی را در نظر گرفته شود و سعی شود نیازهای اساسی به همه مناطق و پخش کننده ها به میزان یکسان برسد. در اینگونه موارد معمولا سوپرمارکت ها بهترین گزینه برای فروش محسوب می شوند.
این پخش مویرگی را می توان از چند نظر مورد بررسی قرار داد. از طرفی اول این که همه انسان ها و مشتری ها در منطقه پخش ما، به یک سری از نرم افزارها همیشه احتیاج دارند مثل سفارشگیر آنلاین و نرم افزار پخش مویرگی برای شرکت های پخش برای و به نوعی این نرم افزارها جنبه عمومی دارد. یا یک سری از بازی ها همیشه طرفدارانی در همه منطقه پخش دارد. این اتفاق باعث می شود که احتمال فروش اجناس بالا برود اما مسلما محصولات کمتری نیز برای عرضه ایجاد می شود. از طرف دیگر در برخی از مناطق نیازهای تخصصی بیشتر از نیازهای عمومی خواهان دارد و اینجاست که این روش کمی به بن بست می خورد.
این چنین دلایلی در کنار خوبی هایی که دارد باعث شد پخش مویرگی از حالت خشک خود خارج شود و فرمی دیگر برای خود اتخاذ کند. این فرم مدل دقیق تری از اندام بدن می باشد. مسلما ما باید در این فرم به دنبال این باشیم که اکسیژن مناسب و با توجه به نیاز پخش کنیم. این اتفاق از نظر مستقیم و بالا به پایین کمی سخت می شود. در بخش بعدی می خواهیم از این روش دوم صحبت کنیم.
اما پیش از آن باید گفت که این که شما یک پخش مویرگی را به عنوان پخش محصولات نرم افزاری خود انتخاب کنید یا نه بستگی به خودتان دارد. در شیوه اول درصد احتمال خرید توسط مشتری تقریبا مشخص است. برخی از محصولات همیشه فروخته می شوند و برخی دیگر هیچوقت. اما در روش دوم به این نتیجه میرسیم که از درصد احتمال محصولات همیشه در حال فروش کم کنیم و سود خودمان را در فروش محصولات تخصصی تر نیز پیدا کنیم.

پخش مویرگی و نوع جدید آن

اما بخش دوم و نوع دوم پخش مویرگی که می توان گفت حاصل تغییر و تحولاتی است که در دنیای تجارت و اقتصاد روی داد. تجارت و کسب و کار امروزه به نحوی شده است که نیاز و خواست مشتری حرف اول را می زند. دیگر میزان فروش و کیفیت محصول تولیدی و ... چندان تاثیر گذار نیستند. حتی در برخی موارد نیز ابتدا حس نیاز در مشتری باید ایجاد شود سپس این نیاز توسط آن شرکت یا آن تولیدی برطرف شود.
پخش مویرگی نیز از این شیوه استفاده کرده و با تلفیق از مدل دقیق تر بدن ویژگی های جدیدی برای خود پیدا کرده است. اول این که همه اندام های بدن و همه مخاطبان به یک اندازه اکسیژن مصرف نمی کنند. بنابراین منطقی نیست که برای همه به اندازه یکسان محصول ارسال کرد.
بنابراین در شیوه نوین پخش مویرگی شما باید منطقه تحت پوشش را به مناطق مختلف کوچکتری تقسیم کنید. این تقسیم بندی می تواند با هر متر و معیاری باشد. بستگی به خود شما دارد. بعد از آن در هر منطقه یک مغازه اصلی پخش کننده در نظر بگیرید. این مغازه به شکلی همه نوعی محصول نرم افزاری را خواهد داشت. هرچیزی که تولید شود. سپس این پخش کننده کوچک در هر منطقه تصمیم  می گیرد برای هر سوپرمارکت و پخش کننده های کوچک در هر منطقه چه تعداد و چه نوع محصولاتی را ارائه دهد. این گونه اولا احتمال برطرف شدن نیاز هر مشتری بر اساس نیاز حدس زده شده آن، بالا می رود. از طرف دیگر اگر نیاز او به قدری تخصصی بود که در پخش کننده سر کوچه او وجود نداشت می تواند به پخش کننده عمده منطقه خود مراجعه کند، مسلما در آن نیاز خود را خواهد یافت. این ارجاع پله به پله باعث می شود اولا مشتری خسته نشود و مدام این در و آن در نزند، ثانیه به مرور اطلاعات حاصل از مناطق را دقیق تر می کند. از این رو به نظر می رسد این پخش مویرگی می تواند پاسخ دهی بهتری داشته باشد.