کانال های کلیدی در پخش مویرگی چیست؟

انواع موسسات شرکت کننده در پخش مویرگی و  بازاریابی، سه عملکرد اصلی این کانال ها را مشخص می کنند
این کانال از موسسات مختلفی تشکیل شده است که معامله و مبادله فیزیکی را تسهیل می کنند.
یک کانال سه عملکرد مهم را انجام می دهد: معامله ، لجستیک و تسهیل.
بازاریابان خدمات نیز با ارائه محصول خود به صورت فرم و در مکان و زمان مورد نیاز مشتری خود مواجه هستند.
کانال های پخش مویرگی

شرایط کلیدی پخش مویرگی

توزیع مویرگی شرایط و اهداف خاصی را پیگیری و دنبال می کند که توضیحاتی در این زمینه ارائه خواهد شد.
عمده فروشی: فروش محصولات، اغلب در مقادیر زیاد، به خرده فروشان یا سایر بازرگانان.
هدف اصلی هر کانال توزیع این است که شکاف بین تولید کننده محصول و کاربر آن، خواه طرفین در همان جامعه قرار بگیرند یا در کشورهای مختلف هزاران مایل از هم فاصله داشته باشند را از میان بردارد، کانال توزیع یا پخش مویرگی به عنوان کارآمدترین و موثرترین شیوه برای قرار دادن یک محصول به دست مشتری تعریف شده است، این کانال از موسسات مختلفی تشکیل شده است که معامله و مبادله فیزیکی را تسهیل می کنند.

موسسات موجود در توزیع مویرگی در سه دسته قرار می گیرند:


تولید کننده محصول: یک صنعتگر، تولیدکننده، کشاورز یا سایر تولید کنندگان صنعت استخراج کاربر محصول: فرد، خانواده، خریدار مشاغل، موسسه یا دولت واسطه های خاصی در سطح عمده فروشی و یا خرده فروشی یک کانال سه عملکرد مهم را انجام می دهد که شرکت های پخش با کمک از نرم افزار پخش مویرگی این توزیع را انجام می دهند . همه اعضای کانال عملکرد مشابهی را انجام نمی دهند. توابع عبارتند از:

توابع تراکنش: خرید، فروش و فرض خطر
توابع لجستیکی: مونتاژ، ذخیره سازی، مرتب سازی و حمل و نقل کارکردهای تسهیل کننده: خدمات پس از خرید و نگهداری، تأمین اعتبار، انتشار اطلاعات و هماهنگی کانال یا راهبری این کارکردها برای گردش موثر محصول و عنوان به مشتری و پرداخت برگشتی به تولید کننده
ضروری است.

ویژگی های کانال های پخش مویرگی

ویژگی های خاصی در هر کانال وجود دارد.

اول، اگرچه می توانید مؤسسات کانال را حذف یا جایگزین کنید، عملکردهایی که این مؤسسات انجام می دهند حذف نمی شود، به طور معمول، اگر عمده فروش یا خرده فروش از کانال خارج شود، عملکرد آن یا به یک خرده فروش یا مصرف کننده منتقل می شود یا به سمت عمده فروشی یا تولید کننده به عقب باز می گردد.

به عنوان مثال، تولید کننده چاقوهای شکار سفارشی ممکن است تصمیم بگیرد به جای خرده فروشی ها از طریق پست مستقیم بفروشد و ارسال کند، تولیدکننده عملکرد مرتب سازی، ذخیره سازی و ریسک را مدیریت می کند، اداره پست عملکرد حمل و نقل را  انجام داده و مصرف کننده خطرات بیشتری را برای عدم توانایی لمس یا امتحان کردن محصول قبل از خرید به عهده می گیرد.

دوم، تمام اعضای نهادی کانال  پخش مویرگی، بخشی معاملات کانال در هر مقطع زمانی را مشخص
می کنند، در نتیجه، پیچیدگی کلیه معاملات ممکن است بسیار زیاد باشد، در نظر بگیرید که چند محصول مختلف را در یک سال خریداری می کنید و تعداد بیشماری مکانیسم فروش را استفاده می کنید.

سوم، این واقعیت که شما قادر به انجام همه این معاملات به رضایت خود و همچنین رضایت سایر اعضای کانال خرید و فروش هستید، این امر به دلیل مزایای روتین شدن است که از طریق کانال ارائه می شود.

روتین سازی به این معنی است که محصولات مناسب اغلب در مکان هایی یافت می شوند که مصرف کننده انتظار پیدا کردن آنها را دارد (مانند فروشگاه ها یا مراکز خرید مرکزی)، مقایسه در بین محصولات امکان پذیر است، قیمت ها مشخص شده و روش های پرداخت در دسترس هستند، روتین سازی به تولید کننده و همچنین مصرف کننده کمک می کند، زیرا به تولید کننده می گوید که چه چیزی را بسازد، چه زمانی بسازد و چند واحد تولید کند.

چهارم، مواردی وجود دارد که بهترین تنظیم پخش مویرگی و مستقیم است، از تولید کننده تا کاربر نهایی؛ این امر به ویژه هنگامی که واسطه های موجود ناسازگار یا در دسترس نباشند، صادق است، یا تولید کننده احساس می کند که می تواند وظایف بهتری را انجام دهد، به همین ترتیب، ممکن است برای تولید کننده مهم باشد که ارتباط مستقیم با مشتریان داشته باشد تا تنظیمات سریع و دقیق انجام شود.پخش مویرگی چه مزایایی دارد؟

پخش مویرگی به کاربر در تنظیمات صنعتی و همچنین فروش درب به درب و فروش فروشگاه ها متداول است، کانال های غیرمستقیم در بیشتر موارد معمولی تر و نتیجه بخش هستند، زیرا تولید کنندگان قادر به انجام وظایف ارائه شده توسط واسطه ها نیستند.
سرانجام، اگرچه ممکن است مفهوم توزیع مویرگی برای یک محصول خدماتی (مانند مراقبت های
بهداشتی یا مسافرت هوایی) بعید به نظر برسد، اما بازاریابان خدمات نیز با ارائه
محصول خود به صورت فرم و در مکان و زمان مورد درخواست مشتری روبرو هستند.
بانکها با توسعه از طریق نامه بانکی، ماشین های پرداخت (دستگاههای خودپرداز) و سایر سیستمهای توزیع به نیاز پخش مستقیم پاسخ داده اند، جامعه پزشکی وسایل نقلیه فوریت های پزشکی، کلینیک های سرپایی، کلینیک های 24 ساعته و مراکز مراقبت در منزل را ارائه می دهد که این نمادی از پخش مویرگی است، حتی
هنرهای نمایشی از کانال های توزیع استفاده می کنند؛ در هر سه مورد، صنایع تلاش می کنند ضمن اینکه محصول خود را در فضایی رقابتی متمایز کنند، نیازهای ویژه بازارهای هدف خود را برآورده کنند و یک استراتژی پخش مشهود داشته باشند.

نتیجه و روند ادامه

تا اینجا سعی کردیم توضیحاتی در مورد روش های بازاریابی و از جمله پخش مویرگی داشته باشیم، دنیای پخش و توزیع گستردگی های خاص خود را دارد، این که هر محصول یا خدماتی به چه شکلی به مصرف کننده ارائه شود، از تولید تا مصرف چه مسیری را دنبال کند، چگونه رضایت مشتری را در بازار گسترده رقابتی همگام و همراه با رضایت تولید کننده ایجاد کند و تمام این مسیر هزینه های جانبی زیادی برای محصول به همراه نداشته و باعث افزایش قیمت چشمگیر محصول نشود.
پخش مویرگی  یک روش مناسب برای  این مهم است، برای شناخت بهتر این کانال و روش با ما در مقاله های دیگر همراه باشید تا بتوانیم توضیحات جامعی داده و شما را با این سیستم و روش بیشتر آشنا کنیم.