استفاده از پخش مویرگی در بازار رقابتی

پخش مویرگی :

بسیاری از افراد به دنبال جذب بازار و ارائه محصولات خود با بالاترین راندمان هستند. از این رو استقبال بسیاری از پخش مویرگی خواهند داشت. در این نوع از پخش محصولات ، افراد می توانند بدون توجه به بخش بندی بازار ، محصولات خود را بین فروشندگان جزء پخش نمایند. از مزایای این نوع از پخش ها می تواند در دسترس بودن این کالاها و مورد توجه قرار گرفتن آنها در بازار را بیان نمود. از طریق این نوع از پخش ها می توان از فروش بسیار بالایی برخوردار شد. امروزه که در بازارها انواع محصولات را شاهد هستیم که با برندهای مختلف در دسترس عموم قرار می گیرند ، برای اینکه بتوانید برند خود را معرفی نمایید باید از حضور این برند در سبد خرید مشتریان اطمینان حاصل کنید. برخی از پخش ها با زمان و مدت مقرری به بازار روانه می گردند که در آن زمان نیز بسته به بخش بندی بازار در بین کسبه پخش می گردند. استفاده از این روش در پخش محصولات سبب می گردد که محصولات برند شما با سرعت بیشتر و همچنین در واحدهای بیشتر برای فروش در معرض خرید مشتریان قرار گیرد. از این جهت شما می توانید با فروش فوق العاده ای مواجه گردید. در این نوع از پخش عوامل بسیار زیاد و همچنین مزایا و معایب مختلفی وجود خواهد داشت که در ادامه به بررسی برخی از آنها خواهیم پرداخت 
مدل پخش مویرگی

در نظر گرفتن انگیزه ی تولید کننده از پخش مویرگی :

در ابتدا باید از انگیزه ی افراد تولید کننده برای این نوع از پخش آگاه بود. بسیاری از تولیدکنندگان برای مطرح شدن در بازار رقابتی اقدام به استفاده از این نوع پخش ها می نمایند. .افراد می توانند با استفاده از این روش پخش ،بازار رقابتی را تا حدود چشمگیری در دست بگیرند .هدف اصلی از این نوع پخش را می توان به طور کلی توزیع وسیع محصولات ، دانست .باید توجه داشت که برای توزیع محصول خود از فروشگاه هایی استفاده نمود که ارتباط مستقیمی با ارائه ی این نوع از محصولات داشته باشند. در این صورت شما می توانید از فروش بسیار مطلوبی بهره مند گردید. از این جهت برای اینکه بتوانید به این فروش ایده آل دسترسی داشته باشید ،بهتر است تمام مکان هایی را که فروش ایده آلی برای محصولات شما خواهند داشت را شناسایی کرده و برای این پخش مفید ، از آنها بهره مند گشت. بیشتر افراد از فروشگاه هایی برای این پخش ها استقبال می نمایند که خرید بسیاری از افراد از آنجا صورت می پذیرد. می توان اینگونه نیز سخن گفت که هدف اصلی این پخش ،انتخاب مکان های ایده آل و مناسب برای توزیع برند و محصولات ، برای دسترسی به بالاترین میزان فروش خواهد بود. امروزه بسیاری از تولید کنندگان لوازم های بهداشتی دست به این نوع از پخش ها زده اند. هدف بیشتر این تولیدکنندگان از این نوع پخش نمودن محصولات برخورداری از بیشترین و مناسب ترین سود ممکن خواهد بود. اغلب خرید افراد به این گونه می باشد که پس از مشاهده ی نیازمندی خود بدون توجه به برند ، با در نظر گرفتن کیفیت ، اتفاق خواهد افتاد. از این جهت اولین تولید کننده ای که اقدام به استفاده از این پخش محصول نماید ، می تواند محصولات خود را به سهولت به فروش برساند.
سیستم پخش مویرگی

مزایای استفاده از پخش مویرگی :

در اینجا به بررسی برخی از محاسن این نوع از پخش محصولات برای فروشندگان و خریداران خواهیم پرداخت تا دلیل استفاده از نرم افزار پخش مویرگی کارا را بدانید:
1 . یکی از مهمترین عوامل در فروش موفق در بازار ، اطلاع از نیازمندی بازار خواهد بود. در برخی از مواقع بازار بعضی از محصولات برای فروشندگان و خریداران بسیار گرم می باشد. در این موارد اطلاع داشتن از محصولاتی که از تقاضای بسیاری در بازار برخوردار هستند ، سبب می شود که شما فروش ایده آل و مناسبی را تجربه نمایید. یکی از محاسن این پخش ،اطلاع داشتن از وضعیت بازار خواهد بود. به دلیل اینکه افراد توزیع کننده در این پخش در ارتباط مستقیم با فروشندگان جزء هستند، اطلاعات کاملی را نسبت به نیازمندی های بازار خواهند داشت. از این جهت ، می توانند فروش فوق العاده ای نیز داشته باشند.
2 . از مزایای دیگر این نوع از پخش ها نسبت به پخش عمده این است که، مشتریان این نوع از پخش ها اغلب خرده فروشان و جزئی فروشان خواهند بود. در زمانی که شما با مشتریان خود به هر دلیلی به مشکل برسید، حذف شدن این خرده فروش برای این نوع از پخش ها ضرر زیادی را در پی نخواهد داشت و به سرعت می توان خرده فروش دیگری را جایگزین نمود. اما در عمده فروشی اگر مشتری را از دست بدهید ، ضرر زیادی گریبان گیر شما خواهد شد.
3 . ماندگاری طولانی مدت در بازار فروش ، یکی از هدف های اصلی هر تولید کننده ای خواهد بود . از این جهت بسیاری از تولید کنندگان در پی تبلیغات بسیار گسترده با هزینه های گزاف خواهند بود. در پخش مویرگی افراد با توجه به محصولات خود این تبلیغات را انجام می دهند. با رساندن محصولات به ویترین فروشگاه ها و در معرض دید قرار دادن آنها سعی در انتقال محصولات به سبد خرید مشتریان خواهند داشت. افراد نیز پس از استفاده و رضایت از کیفیت این محصولات برای بار چندم نیز اقدام به تهیه این محصول خواهند نمود. پس می توان گفت در این نوع از پخش ها ، می توان بازار را به بهترین نحو پوشش داد.
4 . یکی از مواردی که همیشه مورد توجه خریداران بوده است ، سرعت در دریافت محصول بوده است. از جمله مزایای این پخش ،سرعت در ارائه خدمات به مشتریان خواهد بود. البته استفاده از سرعت مناسب و سریع هیچ خدشه ای به کیفیت ارائه خدمات و محصولات را به وجود نخواهد آورد. این موضوع سبب می گردد که هدف مشتریان با اهداف تولید کنندگان در یک راستا قرار بگیرد. همچنین سرعت عمل داشتن در ارائه محصولات سبب می گردد که انبارها با سرعت بیشتری خالی شده و برای دریافت محصولات جدید آماده شوند. این کار نیز جنبه ی بسیار مثبتی برای تولیدکنندگان در بر خواهد داشت. زیرا با توجه به این موضوع هزینه های پرداختی بابت انبارداری بسیار کاهش خواهد یافت.