آشنایی با نحوه انتخاب، ارزش، هزینه و شرایط بومی سازی کانال توزیع مویرگی

انواع کانال های بازاریابی و توزیع مویرگی

در اصل 4 نوع کانال بازاریابی وجود دارد: فروش مستقیم؛ فروش از طریق واسطه ها؛ توزیع مویرگی؛ و کانال های معکوس.
فروش مستقیم، کانالهای غیر مستقیم، توزیع مویرگی و کانالهای معکوس را تعریف می کنیم
فروش مستقیم عبارت است از بازاریابی و فروش محصولات به طور مستقیم به مصرف کنندگان و دور از یک مکان خرده فروشی ثابت.
واسطه (یا بینابینی) شخص ثالثی است که خدمات واسطه گری را بین دو طرف بازرگانی ارائه می دهد.
توزیع مویرگی طیف گسترده ای از ترتیبات بازاریابی را توصیف می کند که توسط آنها تولیدکننده یا عمده فروشان از بیش از یک کانال به طور همزمان برای رسیدن به کاربر نهایی استفاده می کنند.
یک کانال معکوس ممکن است از مصرف کننده به واسطه به ذینفع منتقل شود.

انتخاب کانال های بازاریابی از جمله توزیع مویرگی

انتخاب استراتژیک کانال های بازاریابی می تواند بر برند، سودآوری و مقیاس کلی عملکرد یک خط برای محصولات یا خدمات خاص تأثیر بگذارد.
هنگام انتخاب کانال های بازاریابی و توزیع مویرگی تعدادی از ملاحظات اصلی را مشخص کنید
امتیازات کلیدی
کانال های بازاریابی بیانگر رابطه بین یک تولید کننده و کاربر است، معمولاً به شکل یک اتحاد استراتژیک مانند خرده فروش.
هنگام انتخاب کانال های بازاریابی و توزیع مویرگی برای پیگیری، درک کاربران هدف سازمان و ترجیحات آنها مفید است، به عنوان مثال، اگر این یک بازار دوستانه فناوری است، ایجاد فروشگاه های دیجیتال مهم است. در کل استفاده از فرایند های دیجیتالی همانند نرم افزار پخش مویرگی حتی اگر بازار دوست فناوری هم نباشد اهمیت دارد
برخی کانال ها نسبت به سایرین هزینه بیشتری دارند، با توجه به حاشیه های کلی، حجم مورد نظر و هزینه های متغیر می تواند به سازمان دلایل استراتژیک قوی برای استفاده کردن یا نکردن از برخی کانال ها را بدهد.
برای سازمانهایی که به مارک تجاری بسیار اعتماد دارند، می توانید کانال های شریک مربوطه را انتخاب کنید؛ به عنوان مثال، یک مورد مد با کیفیت بالا می خواهد کانالهایی را با دقت انتخاب کند که ارزش برند را حفظ کند.
محلی سازی را می توان از طریق انتخاب کانال استراتژیک و توزیع مویرگی افزایش داد، ورود به بازارهای جدید از طریق خرده فروشان محلی می تواند در معرض و بومی سازی بازار جدید باشد.

ارزش کانالهای توزیع مویرگی

قبل از انتخاب کانال های بازاریابی برای یک سازمان خاص، ایده آل است که نقش اساسی کانال ها در استراتژی بازاریابی را بدانید.
نفوذ کانال ها:
رابطه بین تولیدکننده و خریداران.
استراتژی قیمت گذاری شرکت.
استراتژی کلی محصول از طریق برندسازی، سیاست ها و تمایل به سهام.
با انتخاب کانالهای بهینه، سازمانها بین شرکت توزیع مویرگی و ارائه دهندگان اتحاد استراتژیک ایجاد می کنند، این موضوع پیامدهای بسیاری دارد، از جمله اینکه چگونه یک گروه کاربر از مارک سازمان استفاده می کنند و چگونه در هنگام تعامل با آن نام تجاری در یک موقعیت خاص کانال (مانند یک فروشگاه خرده فروشی) با آنها رفتار می شود، با توجه به این نکته، چند ملاحظه اساسی وجود دارد که سازمان ها می خواهند هنگام انتخاب، کانال ها را به خاطر بسپارند.

انتخاب کانال پخش مویرگی

ترجیحات مصرف کننده قبل از هر چیز، عادات و رفتارهای مصرف کننده، استراتژی کانال را بیش از هر چیز دیگری تعیین می کند، اگر همه مصرف کنندگان یک سازمان دوست دارند در Walmart خرید کنند، ممکن است ایده هوشمندی برای شروع انبار کردن قفسه های والمارت با محصولات باشد، اگر مصرف کنندگان تمایل زیادی برای یافتن کالای مورد نظر در یک کانال معین دارند، سازمان ها باید تلاش کنند تا این امر اتفاق بیفتد (تا زمانی که هزینه های مصرفی از مزایای احتمالی فراتر نرود).
مثال خوب دیگر از اولویت های مصرف کننده، فروشگاههای دیجیتال است، اگر یک برچسب ضبط چند باند را مدیریت کند و تقریباً همه آن طرفداران در Spotify هستند، ممکن است شروع به کار با این سیستم توزیع دیجیتال عملی باشد، اگر یک استودیوی فیلم می داند که اکثریت جمعیتی فیلم های خود را از طریق iTunes اجاره می دهند، ممکن است بخواهند با اپل اتحاد استراتژیک ایجاد کنند.

هزینه کانال های پخش و توزیع مویرگی

برخی کانال ها نسبت به سایرین هزینه بیشتری دارند، کالاهای کم هزینه در فروشگاه های خرده فروشی کم هزینه بهترین عملکرد را دارند، با این وجود بهتر است فروش مستقیم سازمان ها را بین کاربر و تولید کننده از بین ببرد و بنابراین می تواند حتی هزینه کمتری نیز داشته باشد (البته حمل و نقل، ذخیره سازی و سایر تدارکات نیز باید در نظر گرفته شود).

کانال های پخش محصول

عمده فروشان مایل به خرید محموله های بزرگ کالا هستند اما معمولاً با تخفیف قابل توجه، در بسیاری از موارد، منحنی به حداکثر رساندن درآمد، ابزار مفیدی برای تعیین حجم بهینه در قیمت برای یک شرکت برای برآوردن تقاضای بازار معین خواهد بود.

نام تجاری

سازمانها برای ایجاد کانال برای مصرف کنندگان اتحادهای استراتژیک ایجاد می کنند و این اتحادها بر ابتکارات کلی برندسازی هر دو شریک تأمل می کند، اگر یک خرده فروش آنلاین نوع خاصی از کالاها را استفاده کند، کاربران آن خرده فروش آنلاین، این دو مارک را با یکدیگر مساوی می بینند، این می تواند در نحوه مشاهده هر دو شرکت تأثیر بگذارد.
به عنوان مثال، یک تولید کننده قهوه ممتاز ممکن است بخواهد در یک خرده فروشی تخفیف قرار ندهد، زیرا این امر باعث می شود قدرت برند در نظر مصرف کننده پایین بیاید، یک کالای ارزان قیمت با فروش بالا در کانال توزیع مویرگی کم هزینه می تواند فروش را از بین ببرد و سودآوری را از طریق ارائه یک قیمت کاهش دهد که تولید کننده معتقد نیست با کیفیت کالای تولیدی مطابقت داشته باشد.

بومی سازی در توزیع مویرگی

در اقتصاد جهانی کنونی، بومی سازی و ورود به بازارهای جدید از طریق انتخاب کانال های بازاریابی مؤثر نیز مفید است، به عنوان مثال یک تولید کننده کالاهای خانگی مانند مواد شوینده لباسشویی می تواند به راحتی کالاهای خود را در اروپا و در ایالات متحده بفروشد، سؤال برای انجام این کار این است که توزیع کنندگان با چه کسانی کار کنند و چگونه بومی سازی مارک را برای مصرف کنندگان خارجی بشناسند و درک کنند، انتخاب کانال پخش مویرگی استراتژیک می تواند توانایی سازمان را در تحقق این هدف بسیار بهبود بخشد.

توزیع مویرگی

در شرایط کنونی کشور اعم از شرایطی ارزی و تحریمی، بومی سازی توزیع مویرگی مسیری راه گشا چه در پخش محصولات با بهترین عملکرد و چه در بخش حضور بین المللی شرکت ها در بازارهای جهانی خواهد بود.