سئوالات مربوط به اپلیکشین سفارشگیری (اندروید - بازاریاب)
سئوال:
برای استفاده از نرم افزار ویزیتور/بازاریاب/سفارشگیری آنلاین باید جه کاری انجام شود؟
 
پاسخ:

ابتدا باید مطمئن شوید که نسخه نرم افزار شما از این امکان پشتیبانی می کند یا خیر. برای اطمینان از این مهم به قرارداد خود می توانید رجوع کنید یا با واحد فروش شرکت تماس حاصل فرمایید.

در صورتی که این امکان را دارید، از طریق نرم افزار تحت وب جامع کارا، وارد بخش "اطلاعات پایه>>حسابداری>>تفضیلی" شوید. در این بخش با ویرایش نام پرسنل میتوانید امکان استفاده از نسخه اندروید را برای آنها فعال یا غیرفعال کنید. (در نسخه های سال 97 این امکان از طریق تنظیمات>>برنامه اندروید نیز امکان پذیر است.)

بعد از اطمینان از فعال بودن نسخه بهمراه فعال بودن نام کاربری شخص، از مسیر "ابزارهای جانبی >>دانلود نرم افزار اندروید" را زده تا پس از دانلود نسخه APK آن را به گوشی یا تبلت منتقل نمایید و پس از نصب از نرم افزار استفاده نمایید.

 
سئوال:
برای نصب نرم افزار اندروید حداقل سیستم عامل مورد نیاز چیست؟
 
پاسخ:
نرم افزار سفارشگیری آنلاین کارا از اندروید 5 به بالا قابل نصب خواهد بود.

پیشنهاد ما نسخه 5.2 به بالاتر است.
 
سئوال:
در زمان ورود به اپلیکیشن ، با خطای "  نام کاربری شما امکان استفاده از برنامه اندروید را ندارد "      مواجه می شویم؟
 
پاسخ:
این خطا به این معناست که ویزیتور شما امکان دسترسی به برنامه اندروید را ندارد. برای فعال کردن دسترسی اندروید ، از مسیر " اطلاعات پایه،حسابداری ، تفضیلی " نام تفضیلی ویزیتور را جست و جو و سپس روی گزینه ویرایش کلیک کنید و در صفحه باز شده، تیک استفاده از نسخه اندروید را بزنید .
 
سئوال:
در زمان ورود به اپلیکیشن، بعد از وارد کردن نام و پسورد ، خطای " در ارتباط با سرور خطایی رخ داده است " نمایش داده می‏شود؟
 
پاسخ:
در این مواقع ، ابتدا باید مطمئن شویم که اینترنت گوشی و یا تبلت وصل می باشد .

بعد از اطمینان از این قضیه ، باید اینترنت سرور بررسی شود.
 
سئوال:
در زمان ورود به اپلیکیشن ، با خطای "     نام کاربری در سیستم وجود ندارد " مواجه می‏شویم؟
 
پاسخ:
وقتی با این خطا روبرو می‏شویم ، 2 مورد را باید چک کنیم:

1- آیا آدرس IP وارد شده صحیح است؟
2- آیا نام کاربری و پسورد وارد شده، صحیح است؟
 
سئوال:
در زمان ورود به اپلیکیشن بعد از وارد کردن IP address ، نام کاربری و کلمه عبور هیچ اتفاقی رخ نمی‏دهد و خطایی نمایش داده نمی شود ؟
 
پاسخ:
وقتی با این مسائله روبرو می‏ شویم ، 2 مورد را باید چک کنیم:

1- احتمالا پورتی که وارد کرده اید، اشتباه است.
2- احتمالا شما به اینترنت متصل نمی‏ باشد.
 
سئوال:
کاربر بعد از ورود، در زمان بروز رسانی با خطای زیر مواجه می شود :

" در بروز رسانی داده های موردنظرخطایی رخ داده است ،لطفا مجدد تلاش کرده و در صورت مشاهده مجدد این خطا، با واحد پشتیبانی تماس بگیرید.شما امکان دسترسی به نرم افزار از طریق این آدرس را ندارید "
 
پاسخ:
"این خطا بدین معناست که ویزیتور مورد نظر به IP استاتیک نرم افزار دسترسی ندارد . برای دادن دسترسی ، از طریق اطلاعات پایه > حسابداری > تفضیلی ، وارد تفضیلی فروشنده مورد نظر شده و با کلیک روی گزینه دسترسی ، از قمست عمومی ، هاست را انتخاب کرده و سپس روی گزینه ... کلیک می کنیم و تیک IP را می زنیم"
 
سئوال:
کاربر بعد از ورود و به بروز رسانی، در زمان ثبت پیش فاکتور برای کالا ها، قیمت کالاها روی اپلیکیشن نمی افتد؟
 
پاسخ:
در ابتدا مطمئن می شویم که ویزیتور بعد از بروز رسانی، در قسمت تنظیمات، لیست قیمت را انتخاب کرده است.

در صورتی که لیست انتخاب شده بود. مساله از نرم افزار اصلی بررسی کنید. احتمالا برای لیست قیمت مساله ای بوجود آمده است. (مثلا تاریخ انقضا آن گذشته است.)
 
سئوال:
کاربر بعد از ورود و بروز رسانی، لیست هیچ یک از مشتریان را نمی‏تواند ببیند؟
 
پاسخ:
بعد از اینکه قسمت های بروز رسانی و انتخاب لیست قیمت به درستی انجام شد ، در نرم افزار در تفضیلی ویزیتور مورد نظر ،3 مورد را چک می کنیم:

1- دسترسی ویزیتور به گروه مشتریان

2- در ویرایش تفضیلی فروشنده، اگر تیک دوره ویزیت زده شده باشد، حتما باید دوره ویزیتی هم به آن فرد اختصاص داده شده باشد ، در غیر اینصورت باید تیک برداشته شود.

3- خود دوره ویزیت اختصاص داده شده به فروشنده بررسی گردد، تاریخ آن و مشتریان اختصاص داده شده را چک کرده و در صورت نیاز اصلاحات لازم را انجام دهید. بعد از اعمال تغییرات مجددا "بروزرسانی مشتریان" صورت پذیرید.
 
سئوال:
در زمان ثبت سفارش لیست کالاها را نمایش نمی دهد؟
 
پاسخ:
به ویزیتور دسترسی های مربوط به مرور اطلاعات گروه کالاها و انبارها داده شود.

توجه داشته باشید دسترسی گروه کالاها نیز می تواند تفکیک شده باشد.
 
سئوال:
چرا امکان ثبت مشتری جدید برای ویزیتور وجود ندارد؟
 
پاسخ:
"بدین دلیل است که این ویزیتور دسترسی لازم برای درج مشتری جدید را ندارد.

راه حل: از نرم افزار اصلی به ویزیتور مورد نظر باید دسترسی‏ های مربوط به درج طرف حساب و درج تفضیلی داده شود "
 
سئوال:
ویزیتور در اپلیکیشن می تواند برای کالاهایی که عدم موجودی ندارند  ، فاکتور ثبت کند؟
 
پاسخ:
برای اینکه ویزیتورها بتوانند برای کالاهای بدون موجودی فاکتور ثبت کنند، ابتدا باید در نرم افزار در قسمت تنظیمات>فروش ، تیک " اجازه ثبت پیش فاکتور در صورت نبود موجودی" را بزنند.

به منظور نمایش این کالاها در اپلیکیشن نیز، در قسمت تنظیمات با فعال کردن گزینه " مشاهده کالاهای بدون موجودی " این مهم فراهم می گردد.
 
سئوال:
در زمان ثبت پیش فاکتور، لیست کالاها به صورت دسته بندی و تفکیک گروه کالایی نمایش داده شود؟
 
پاسخ:
در اپلیکیشن در قسمت تنظیمات، روی گزینه دسته بندی کالا کلیک کرده و نحوه نمایش را به صورت گروه کالا و یا سبد کالا انتخاب کنید.
 
سئوال:
می خواهیم در زمان ثبت پیش فاکتور، واحد تمام کالاهای نمایش داده شده، به صورت پیش‏فرض  کارتن(یا یکی از سایر واحدها)  باشد؟
 
پاسخ:
در نرم افزار اصلی
وارد تفضیلی هر کالا شده و با ویرایش کالا، باید واحد پیش فرض تمام کالاها را کارتن
(یا یکی از سایر واحدها) انتخاب کنید.
 
سئوال:
عدم سفارشاتی که ویزیتورها ثبت می کنند ، از کدام قسمت قابل مشاهده می باشد ؟
 
پاسخ:
گزارش عدم سفارش های ثبت شده، در نرم افزار، از قسمت گزارشات >فروش>عدم سفارش قابل رویت می باشد.
 
سئوال:
آیا هر فروشنده می تواند گزارش فروش خود را در اپلیکیشن مشاهده نماید؟
 
پاسخ:
بله، این امکان در اپلیکیشن وجود دارد. هر ویزیتور از قسمت گزارشات، می تواند گزارش فروش خود را بر اساس روزانه، هفتگی، ماهانه و گروه مشتریان، کالاها و گروه کالاها مشاهده نماید.

گزارش ها را می شود از منوی اصلی اپلیکیشن اندروید مشاهده کرد.
 
سئوال:
ثبت چند IP امکان پذیر است؟
 
پاسخ:
بله

در تنظیمات وارد بخش آدرس سرور بشوید. در اینجا میتوانید آدرس ها را اضافه، ویرایش یا حذف نمایید.
این امکان برای کسانی که چند آدرس دارند مفید است.
 
سئوال:
امکان چاپ صورتحساب مشتریان در زمان ویزیت با تبلت یا موبایل چگونه قابل استفاده است.
 
پاسخ:
درصورت نیاز به تهیه این سرویس می توانید با واحد فروش تماس گرفته و پرینتر بلوتوث مخصوص این کار را تهیه کنید.

ارتباط با واحد فروش
 
سئوال:
علت خروج ناگهانی یا کند شدن از نرم افزار
 
پاسخ:
1. از اینکه اپلیکیشن کارا شما آخرین نسخه، متناسب با نرم افزار اصلی می باشد اطمینان پیدا کنید. (در تنظیمات گوشی وارد بخش نرم افزارها بشوید، کارا را یافته و نسخه آن را مشاهده کنید.)
2. اگر در زمان مشاهده گالری این اتفاق میافتد، علت آن این است که عکس های آپلود شده در سرور برای کالاها دارای ابعاد یا حجم بالایی باشند. باید آنها را حذف و تصاویر جدید قرار دهید.
3. از اینکه ساعت تبلت بر روی خودکار تنظیم شده باشد اطمینان حاصل پیدا کنید.
4. احتمال دارد فعال بودن GPS و NETwork توسط ادمین برای شما، اجباری بوده باشد. پس، در این صورت اگر این دو مورد یا یکی از آنها را خاموش کنید از نرم افزار خارج خواهید شد.
5. درصورتی که حافظه گوشی یا تبلت شما محدود باشد و ظرفیت آن تکمیل گردد، بعد از لحظاتی شما از نرم افزار خارج خواهید شد.
6. درصورتی که اطلاعات ثبت شما در نرم افزار زیاد شده باشد احتمال دارد نرم افزار کند شده و پس از چند روز در حین کار نرم افزار دچار توقف اجباری گردد. مطلوب است در طول ماه، چند باری اقدام به پاک کردن حافطه کش و اطلاعات نرم افزاری از طریق تنظیمات تبلت/گوشی خود نمایید.